Aller over postkaarten en selfmailers

Eerst even een bekentenis van onze kant: eigenlijk vinden wij ‘postkaarten’ een beetje ouderwets klinken. Daarom hebben we het liever over postcards. Want postcards, die zijn namelijk helemáál niet ouderwets. In tegendeel: ze zijn misschien wel de allerbeste manier om je verkopen verder op te stuwen. Zo’n geweldige uitvinding verdient natuurlijk meer dan een oubollige jarenvijftignaam.

Een postcard is de simpelste versie van de zogeheten selfmailer. Een selfmailer is elk poststuk dat zonder verpakking wordt verzonden. Andere selfmailers zijn dubbele kaarten, die je kunt zien als (wikkel-gevouwen) folders die gesloten worden met een sluitzegel.

Mogen we even? Postcards en andere selfmailers zijn geweldig!

Ja, wij zijn er helemaal weg van! Heb je een actie, uitverkoop, bijzonder product of nieuwe collectie? Dan zijn postcards en andere selfmailers (vanaf hier gewoon selfmailers) onverslaanbaar. Selfmailers sluiten helemaal aan op de manier waarop we vandaag de dag informatie tot ons nemen: een goede afbeelding met een korte, krachtige tekst en natuurlijk een fantastische call-to-action. En een selfmailer is niet te missen! Geen folie of envelop, gewoon direct jouw geweldige aanbod op de deurmat. Zelfs de kortste aanblik leidt al tot het lezen van je boodschap (in plaats van alleen maar een logo op een envelop).

Omdat de ontvanger zelf bepaalt wanneer hij de selfmailer leest, wordt er veel meer interesse getoond dan bij een online advertentie of e-mail, die zo snel mogelijk wordt weggeklikt. De selfmailer belandt op het plankje ‘post waar ik nog wat mee moet’, in de fruitmand of met een magneet op de koelkast. In de dagen en weken erna wordt ‘ie nog vele keren opgepakt en bekeken – en helpt dus steeds herinneren: ‘oh ja, van de week even naar die winkel, kijken of er wat leuks bij zit…’

Je kunt selfmailers ook voorzien van één of meerdere coupons. Want mensen vinden het leuk om korting te krijgen, maar nog veel leuker om korting te krijgen die iemand anders niet krijgt. Past je aanbod niet op een kaartje? Geen probleem! We zullen je altijd aanraden om de boodschap zo kort en krachtig mogelijk te houden, maar als je wilt, kun je een hele folder van zes pagina’s A4 als selfmailer versturen. Zo kun je bijvoorbeeld ook je nieuwsbrief als selfmailer versturen, zonder deze in folie of een envelop te verpakken.